Denk aan service en garantie na verkoop
Bent u tevreden over de oplossing die uw hoorspecialist u heeft voorgesteld? Dan kan u overgaan tot de aankoop. Maar hier stopt de dienstverlening niet, allerminst zelfs... Minstens even belangrijk is een goede service en garantie.
Onderhoudsbehandelingen op regelmatige basis
Voor een blijvende optimale werking van uw hooroplossing, is het cruciaal de nodige onderhoudshandelingen te treffen op regelmatige basis. Uw audioloog zal u voldoende informeren welke zaken u thuis gemakkelijk kan doen. Uiteraard behoort het tot de standaard dienstverlening dat de audioloog voorziet in regelmatige onderhoudsmomenten. Hiervoor beschikken zij over gespecialiseerde apparatuur om een dieptereiniging van de microfoon en luidspreker van uw toestellen uit te voeren.
Jaarlijkse gehoorsmeting
Uw gehoor kan veranderlijk zijn. Daarom is een jaarlijkse gehoormeting belangrijk om na te gaan of uw hooroplossing nog correct is aangepast. Uiteraard kunnen er ook nieuwe activiteiten, hobby’s en situaties op uw pad komen. Het is heel belangrijk om steeds voor uzelf uit te maken of uw hooroplossing in deze nieuwe situaties voldoet. Het herevalueren van de hoortoestelinstellingen en het aanpassen van de versterking, maakt deel uit van de serviceverlening na aankoop.
Garantie en service
De garantie en service bij een hooroplossing zorgt ervoor dat, indien een defect optreedt, uw audioloog zorgt voor de herstelling zonder kosten binnen de garantietermijn. Indien uw hooroplossing naar een reparatiedienst moet gestuurd worden, zorgt de audioloog voor een tijdelijke hooroplossing met aangepaste geluidsinstelling zodat u tijdens de reparatietijd geen ‘hoorhinder’ moet ondervinden tijdens uw dagelijkse activiteiten.
Wellicht heeft u recht op een tegemoetkoming van de mutualiteit mits u aan enkele voorwaarden voldoet. Uw audioloog is de aangewezen persoon om u hierover voldoende te informeren. Bovendien zorgt uw hoorspecialist voor de volledige administratieve aanvraag en verwerking ervan.
Tevredenheid
Alle details rond onderhoud en nazorg van de hooroplossing dienen vooraf besproken te worden. neem zeker voldoende inlichtingen over de nazorg-, service- en garantievoorwaarden.
Deel via