Waar vandaan: Wonen & Zorg > Ombudsdiensten >

UPEDI (Beroepsvereniging Uitzendkantoren)

Om de kwaliteit van de dienstverlening aan de uitzendkrachten te verbeteren heeft Federgon daarnaast in 1996 een ombudsdienst opgericht.

De ombudsman heeft een dubbele opdracht.

Enerzijds geeft hij de uitzendkrachten de nodige informatie omtrent de toepassing van hun sociaal statuut. Anderzijds behandelt hij problemen die gerezen zijn tussen een uitzendkracht en een bij Federgon aangesloten uitzendbureau in verband met de toepassing van de sociale wetgeving van kracht in de sector.

Als een uitzendkracht klacht neerlegt komt er een specifieke procedure op gang. De klacht dient binnen stricte termijnen afgehandeld te zijn. De ombudsman volgt de dossiers op en bemiddelt tussen de partijen.

Alle Federgon-leden hebben er zich toe verbonden de vooropgestelde procedure strikt na te leven.

UPEDI (Beroepsvereniging Uitzendkantoren)
Dhr. Dominique Vincke
Ombudsman voor de uitzendkrachten
Helihavenlaan 21 (bus 7)
1000 Brussel
Tel: 02/203.38.03
Fax: 02/203.42.68
ombuds@federgon.be
http://www.federgon.be/interim/nl/mediation/index.htm

Bron: Federale ombudsman